Jakmile evidujete vzniklé poptávky v IS Fachman, je jedno jestli pomocí automatických propojení a integrací nebo je asistentka vkládá do informačního ručně, můžete začít evidovat jejich průběh. Obchodní zástupci tak veškerou aktivitu evidují k jednotlivým poptávkám. Firma má tak přehled o průběhu řešení jednotlivých poptávek, evidují se kdy a o čem se v rámci poptávky se zákazníkem jednalo a nebo na kdy je další kontakt naplánován. Obchodní zástupce si může do kalendáře automaticky naplánovat další kontakt nebo zadávat úkoly pro back-office, například úkol na přípravu smlouvy, apod.
- V horním menu klikněte na Zakázky -> Poptávky, přejděte do detailu některé Poptávky
- Do políčka v sekci Komentáře zapište např.: "Kontaktoval jsem zákazníka, zaslal jsem mu první cenovou nabídku." a klikněte na talčítko "Vložit komentář"
- Kdykoliv obchodní zástupce bude v kontaktu se zákazníkem, zapíše mezi komentáře o čem jednání se zákazníkem bylo, jeho otázky nebo problémy a zapíše závěr jednání, příklady:
- "Volal jsem se zákazníkem, dohodli jsme se na schůzce, potřebuje obhlédnout střechu."
- "Kontaktoval jsem zákazníka e-mailem, zda nepotřebuje upravit zaslanou cenovou nabídku."
- "Zákazník mě kontaktoval že cenová nabídka je vysoká, nabídl jsem mu slevu."
- ...
- V sekci "Naplánovat další kontakt v budoucnu" zkuste zvolit nějaký datum, do políčka Poznámka zapište například "domluveno předání smlouvy" a klikněte na tlačítko "Naplánovat"
- Kdykoliv obchodní zástupce plánuje kontaktovat zákazníka v budoucnu, zapíše datum a důvod, příklady:
- "Obhlídka na místě"
- "Podpis smlouvy"
- "Připomenout se v budoucnu"
- U naplánovaného kontaktu na konci řádku klikněte na "vytvořit úkol", zkontrolujte znění úkolu, zařaďte jej do projektu a klikněte na tlačítko Vytvořit úkol. Plánovaná schůzka se zařadí mezi úkoly a zapíše do kalendáře.
- V detailu poptávky v sekci Související úkoly klikněte na tlačítko "Přidat související úkol"
- Do políčka "Název úkolu" vepište například "Připravit smlouvu"
- Do políčka "Popis úkolu" vepište například "Zákazník schválil CN, prosím o přípravu smlouvy."
- Vyberte některý z projektů
- Přiřaďte někomu, kdo smlouvu má připravit
- Zadejte Termín dokončení (to by mělo být několik dní před podpisem smlouvy)
- Klikněte na tlačítko "Vytvořit úkol"
Obchodní zástupce tak může evidovat u poptávky všechny:
- jednání s klientem a zápisy z nich
- plánovat si do kalendáře budoucí kontakt s klientem
- evidovat a vytvářet úkoly související s danou poptávkou
- soubory s cenovými nabídkami a jiné související dokumenty
V okamžiku, kdy obchodní zástupce má řešit desítky poptávek současně, důkladná evidence všeho je nutná nejen pro efektivní řešení poptávky, ale usnadní také sdílení informací a sledování průběhu a závěru jednání napříč celou firmou.